Kész 2025 értékesítésére? Íme a check-list és a statisztikák amire az év elején figyelnie kell!


Szerencsére a főszezon végével már túl vagyunk az éves  hajtáson, nagyon sok szálláshely számára az év utolsó – első hónapjai egy kis szusszanót jelentenek. Ez kiváló alkalom lehet az éves karbantartási munkák elvégésére és nem utolsó sorban számot vetni az elmúlt év teljesítményéről.

 

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a jövő tervezése a múlttal kell, hogy kezdődjön, nincs ez másképp a szálláshelyeknél sem. Szerencsés esetben az apartmanházunkban vagy panziókban használunk valamilyen forgalom összesítőt (akár saját készítésű excel táblázatot) a foglalásaink kezelésére. Ha nem, akkor is vegyük elő a jegyzeteinket, nézzük vissza az e-mail megrendelőket és próbáljunk meg felállítani egy átfogó képet az elmúlt évi értékesítésről. Legkönnyebb dolgunk persze akkor van, ha már használunk valamilyen szálláshely ügyviteli szoftvert, mivel a legtöbb a napi ügymenten túl alkalmas statisztikai adatok lekérdezésére is napi- havi vagy akár éves viszonyításban is.

 

De miről is állítsunk össze éves statisztikát:

 

  • készítsük el mindenképpen szálláshelyünk éves és ezen belül hónapra lebontott forgalmi, foglaltsági, átlagár és revpar (egy kiadható szobára jutó bevétel) statisztikáit és vessük össze az előző év(ek) eredményével.
  • vegyük számba a legjobb küldő partnereinket szállás forgalom, szobaéjszaka vagy akár átlagár szempontjából csoportosítva, a top10 általában a legrelevánsabb. A nagyobb szállásközvetítő oldalak esetében szálláshelyünk aktivitásáról részletes, transzparens és a legtöbb esetben lementhető statisztikai adatok állnak rendelkezésre. Hátrányuk, hogy csak az adott portál forgalmát láthatjuk, viszont ezeket a saját és a többi online közvetítő oldal statisztikáival is összehasonlíthatjuk, így már jóval árnyaltabb képet kaphatunk.
  • vizsgáljuk meg értékesítési csatornáinkat és hasonlítsuk össze az előző év adataival. Kiderülhet, hogy a nőtt-e a direkt megkeresés/foglalások aránya, tovább csökkent-e az utazási irodai vendégek száma és mekkora teret adtunk az online szállásközvetítő oldalaknak
  • nézzük meg az egyéni vendégek és csoportok arányát és a két szegmens átlagárát. Ezt akár a legerősebb hónapokra is vizsgálhatjuk, így látható lesz, hogy célszerű-e megemelni az évek óta állandó csoport árainkat, mert az egyéni vendégek sokkal magasabb árat is hajlandók kifizetni a szobáinkért főszezonban.
  • összesítsük a jutalékokat értékesítési csatornánként és hasonlítsuk össze az elmúlt éves eredménnyel.
  • célszerű nemzetiségi statisztikát is vezetni és tovább vizsgálni, ha látható bármilyen kiemelkedő emelkedés vagy esés.
  • ha van a szálláshelyünknek weboldala, minden bizonnyal a Google Analitics statisztikai rendszere integrálásra került a weboldal készítésekor. Szánjunk rá időt (vagy kérjünk meg ehhez nálunk jobban értő ismerőst) a főbb látogatottsági adatok lekérdezésére. Szerencsére magyarul elérhető a szolgáltatás, a főbb menüpontok és grafikonok laikusok számára is érthetően jelennek meg.

 

Most, hogy végeztünk az éves statisztikák áttanulmányozásával, már látjuk, hogy melyik partner hozott nagyobb volument és kik azok, akik nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket.  Tudjuk, melyik értékesítési csatornára érdemes még jobban összpontosítani és melyek azok az időszakok amire jó előre érdemes felkészülni, mert a forgalom jelentős része vélhetően itt fog képződni.

 

 

Ha optimálisan, az árképzési lehetőségeinket maximálisan kihasználva értékestjük a kiemelt érdeklődésű időszakokat, az extra bevételből végre lecserélhetjük a szobai hűtőket, amire a legtöbb panasz érkezett, vagy új kerti étkezőasztalokat állíthatunk be a vendégek nagyobb kényelme érdekében.

 

Ellenőrző lista szálláshelyünk online értékesítési csatornáihoz:

Évente legalább egyszer szükséges időt szánnunk rá, hogy átnézzük az összes szállásközvetítő partnerünk rendszerét és elvégezzük a szükséges karbantartást ugyanúgy, ahogy a szálláshelyünkkel tesszük. Mindkettő elengedhetetlenül fontos a sikerünk szempontjából. A szállásközvetítő rendszerek (szakszóval Online Travel Agency – OTA) adminisztrációs felületére (másnéven extranet) minden szállásadónak jogosultsága van a belépni és kezelnie a portál számára biztosított adatokat. Ha nem működik a felhasználónév/jelszó páros, kapcsolatba kell lépni az adott cég ügyfélszolgálatával és újat kérni. Az extranet felületeket a szálláshely szolgáltatásaihoz feltöltött tartalom, valamint a szálláskapacitáshoz feltöltött értékesítési tartalom szerint is ellenőrizni kell.

 

Szálláshely tartalom ellenőrzése:
  • Alapadatok: pl. elérhetőségek vagy szobaszám változás, kapcsolattartók, házirend változása
  • Szolgáltatások: reggeli, félpanzió változása, rekreációs és szabadidő szolgáltatások
  • Szobatípusok és a hozzátartozó felszereltség
  • Foglalási, lemondási feltételek és gyermek kedvezmények
  • Képek mennyiségének és minőségének ellenőrzése (min. 25 nagy felbontású fotó, 4-5 fotó/szoba, ágyról és fürdőszobáról mindenképp szerepeljen kép
  • Megközelíthetőség változása pl. új buszjárat vagy útfelújítás miatt
 
Értékesítési tartalom ellenőrzése:
  • Foglalhatóság: legalább év végéig legyen feltöltve minden szobatípushoz, figyeljünk rá, hogy NE december 31.-ig hanem inkább január közepéig (Szilveszter miatt)
  • Árkódok: egységesítsük minden szobatípushoz ugyanazokat az árkódokat (pl. reggelis, félpanziós, nem-visszatérítendő stb..)
  • Szobaár: figyeljünk a kiemelt időszakok árazására (statisztika!!!) és differenciáljunk akár egy héten belül is (pl. hétvégi árak)
  • Korlátozások: kiemelt időszakokban lehet minimum tartózkodást beállítani vagy előre fizetést kérni. Készítsünk flexibilis lemondhatóságú és szigorúbb restrikciós árkódokat (pl. nem visszatérítendő).
  • Promóciók: elő- utószezoni promóciókat állíthatunk be, csomagajánlatokat és akár utalványokat készíthetünk, előfoglalási vagy éppen last-minute kedvezményeket adhatunk (figyeljünk a visszaszállási idő beállítására). Népszerűek az ún. ’zárt feliratkozó ajánlatok’ hiszen ezeket jobban promótálják a partnerek, de hosszú tartózkodást is jutalmazhatjuk.

 

Sikeres értékesítést kívánunk!

Copyright © 2024. SzallasManagement.hu