Pénzügyi szolgáltató partnerünk a Barion Zrt. 2020. november 30-ig a Barion Smart Gateway-ben bekapcsolja az erős ügyfélhitelesítést, a 3D Secure 2-t.
Mit jelent az erős ügyfélhitelesítés?
Az erős ügyfélhitelesítés egy plusz biztonsági ellenőrző lépés a bankkártyás fizetések során. Célja, hogy az online vásárlást biztonságosabbá tegye, a visszaélések kockázatát minimalizálja. 30 Euró alatti (Magyarországon hozzávetőlegesen 10 000 Forint alatti) fizetéseknél, illetve néhány speciális esetben a kártyakibocsátó eltekinthet az erős ügyfélhitelesítéstől. Magasabb összegek esetén, vagy ha nem kap elég információt a kártyakibocsátó, erős ügyfélhitelesítés történik. Ilyenkor a vásárló a kártyakibocsátó mobilalkalmazásában vagy SMS-ben kapott kóddal, de akár okostelefonja ujjlenyomat-olvasójával vagy arcfelismeréssel (pl. Face ID) is azonosíthatja magát a fizetés során.
Miért jó ez a SzallasManager Partnereinek?
A 3D Secure 2-vel védett tranzakciók esetén lecsökkennek a kártyás visszaélések. Ráadásul a visszaélésből eredő esetleges károkat nem a kereskedő, hanem a kártyakibocsátó viseli. Ez azon tranzakciókra is igaz, amikor a kártyakibocsátó eltekint a vásárló erős ügyélhitelesítésétől.
Van-e Partnereinknek teendője?
Az erős ügyfélhitelesítés egy plusz lépéssel hosszabbítja meg a fizetési folyamatot. Azonban, ha a kártyakibocsátó részletes információkat kap a fizetési tranzakcióról, el tudja dönteni, hogy szükség van-e további ügyfélhitelesítésre a fizetés végrehajtása előtt, így akár elkerülhető is lehet a plusz azonosítás. Ha nem kap elég információt, nagyobb a valószínűsége az erős ügyfélhitelesítésnek.
További információkat az erős ügyfélhitelesítésről az alábbi linken találtok: https://erosugyfelhitelesites.hu/
(forrás Barion Zrt. hírlevél)