Az alábbiakban összegyűjtöttünk Neked öt értékesítési stratégiát, amelyeket napjaink Revenue Managerei használnak szerte a világban.
- Tedd lehetővé, hogy közvetlenül online foglaljanak az érdeklődők:
A közvetlen foglalások jelentősége egyre nagyobb szerepet játszik a szálláshely bevételek generálásában. Ne hagyd elveszni a lehetőségét annak, hogy a lehető legtöbb jutalékmentes/legalacsonyabb jutalékú foglalást közvetlenül a szállásod weboldalán generáld. Tedd lehetővé, hogy az érdeklődők a könnyedén foglalják le weboldaladon a szállásod. Ismerd meg a preferenciáikat és építs ezekre ajánlataidban, ettől értékes vendégeknek érzik magukat.
- Szerződj minél több Online Szállásközvetítővel (OTA-val):
Az erősödő online verseny miatt elmúltak már azok az idők, amikor egy szálláshelynek elegendő volt csupán néhány OTA adatbázisába felkerülni (pl. Booking.com, Szállás.hu). A tendencia jelenleg a maximális OTA regisztrációra törekvés, és ez idén és 2019-ban és tovább fog erősödni. Az olyan eszközöknek köszönhetően, mint channel manager, a kapacitás és árak kezelése a különféle online szállásközvetítő oldalakon egy helyről és néhány kattintással kezelhető. Minél több OTA oldalon szerepelsz, szállásodnak annál nagyobb lesz a publicitása és látogatottsága, amely a saját oldalad forgalmát is megnöveli. Az érdeklődők 52%-a az OTA listából kimásolva a szálláshely nevét felkeresi a saját weboldalát is! Ha itt online foglalási felületet és jó (esetleg jobb) kondíciók talál, sokkal nagyobb eséllyel foglal direktben. Ha viszont csak egy űrlap esetleg egy telefonszám és e-mail cím fogadja, legtöbbször visszafordul az OTA oldalra, ahol jobb esetben lefoglalja jutalékkal a szobád, rosszabb esetben tovább keresgél és a konkurenciád foglalja.
- A mobilon történő keresési trend tovább erősödik:
Az okostelefon-tulajdonosok 51 százaléka használja az eszközt az utazással kapcsolatos tevékenységekhez is, 71% teszi ezt heti rendszerességgel. Tehát a mobilra optimalizált weboldal és foglalási felület a szálloda számára ma már nélkülözhetetlen.
- Online márkaépítés és vendégértékelések kezelése:
Tudta, hogy a népszerű OTA-nál a szálláshelyed átlagos osztályzatának enyhe csökkenése is jelentősen befolyásolhatja az elérhető fogalmad? Kérjünk meg minden elégedett vendégünket ezért, hogy értékelje (a saját értékelő rendszerünkben, az OTA oldalon vagy akár a Tripdavisor-on (lehetőleg pozitívan) ami tovább növeli a szállásunk nívóját. Ha negatív értékelést vagy kritikát kapunk, törekedjünk időben és korrekten reagálni, ami sok esetben pozitívba fordíthatja az olvasó számára az olvasottakat, de mindenképpen jelzi, hogy törődünk a véleményekkel és nem hagyjuk szó nélkül a kritikát sem. Érdekesség, hogy egy felmérés szerint az érdeklődők 96%-a figyelembe veszi az online értékeléseket a foglalás előtt, 83% általában és mindig elolvassa a legfrissebbeket és 50% nem is foglal olyan helyre, amelynek egyáltalán nincsenek vendégértékelései.
- Élvonalban a felhő alapú szálláshely kezelő rendszerek:
A felhőalapú megoldások, mint például az általunk biztosított Front office– és Channel manager rendszer, foglalási motor, a mobil applikációk stb.. olyan eddig elérhetetlen előnyöket biztosíthatnak, mint például a szálláshely kezelése bármilyen internettel rendelkező eszközön vagy akár útközben. Mivel nem szükséges telepíteni, ezért ennek költsége nulla, illetve megspórolhatják az informatikust mivel ezen rendszerek kezelése semmilyen informatikai előképzettséget nem igényel. Ezért minimális költsége gyors megtérüléssel és további előnyökkel jár. A szálláshelyek világszerte egyre inkább olyan Front office rendszerekre térnek át, mint pl. az eZee Absolute, amely állandóan és bárhonnan elérhető, állandó szoftver támogatással és korlátlan ingyenes tréningekkel rendelkezik.
Hatékony értékesítést és sok vendéget kívánunk!