A 10 legriasztóbb hiba a szállodai weboldalakon


Honlap nélkül ma már egy vállalkozás sem igazán életképes, de a turisztikai szektorban különösen fontos a megfelelő weboldal. Nem elég, ha szép, fontos, hogy tényleg felhasználóbarát legyen. A Tnooz turisztikai hírportál a szállodai honlapok leggyakoribb hibáit szedte össze, melyekből mindenki tanulhat, aki ügyfelekre vágyik.

 

A 10 leggyakoribb hiba, amit a hotelek honlapjuk létrehozásakor elkövetnek:

 

  1. Hiányzik a telefonszám – pedig szükséges lenne a szálloda címével együtt feltüntetni. Az alapvető kontakt információk nélkül rengeteg vevőt vesztünk, akik addig sem jutnak el, hogy kérdezni tudjanak tőlünk.
  2. „Habos” szlogenek, öndicsérő idézetek túlburjánzása – az „Extraordinaire, Award Winning, Blissful Abode, etc.” jelzők csak elijesztik a leendő vevőt. Sokkal hatékonyabb és hitelesebb megoldás például elégedett vendégeket idézni – természetesen úgy, hogy előtte kérjük a hozzájárulásukat.
  3. Zene (Lehetne mellőzni?) – a foglalások zöme hétköznap 9-17 óra között történik, képzelje el, mikor leendő vásárlója (akitől főnöke talán épp a jelentést várja) irodáját hirtelen hangos zene tölti be, több mint katasztrófa…Az emberek nagy része sok dolgot intéz munkaidőben, ami nem egészen oda való. Például foglal a weblapunkon. Ne tegyük ezt nehezebbé és kínosabbá számára!
  4. Gátjai vagyunk saját oldalunk forgalmának – méghozzá azzal, ha „kivezetjük” az olvasót az oldalról a közösségimédia-oldalak jeleinek feltüntetésével – vélik a Tnooz szakértői. Ugyanakkor a mai világban szinte elengedhetetlen, hogy használjuk ezeket.

  1. Rosszul alkalmazott/beágyazott videók – a YouTube természetesen kiváló hely, hogy onnan videókat töltsünk le, de fontos a beágyazás módja, mert itt is könnyen visszájára fordulhat a szándék. Ha a vonzó videós tartalom helyett csak egy üres fekete kocka fogadja az oldalra látogatót, az biztosan nem tesz vonzóbbá minket.
  2. Rossz minőségű fotók – sok hotel még mindig nem fordít erre megfelelő energiát, pedig csak jó minőségű képeket érdemes a honlapra tenni. Ez szintén egy olyan tanács, amit nem csak a hotelek számára fontos! A netes vásárlás egyik  legkomolyabb gátja a vevők bizalmának hiánya. Nehéz úgy kifizetni valamiért egy csomó pénzt, hogy még csak nem is látjuk milyen. A kiváló fotók az egyetlen megoldást jelentik, hogy némiképp pótoljuk, nem a saját szemével látja a terméket, mielőtt megveszi.
  3. Óvakodjon a sajtóközleményektől! – hiszen nem azt tartalmazzák, amire a vásárló kíváncsi. A vevőnek releváns, gyakorlatias információkra van szüksége.
  4. Ijesztőek a PDF-ről letölthető éttermi és spa menük – nagy láncok előszeretettel használják, pedig a letöltése lassú, nem felhasználóbarát. Ugyanez igaz más profilú vállalkozások esetében az árlistákra, vagy mondjuk az üzletek elérhetőségére. Válasszák helyette a HTML változatot!
  5. Felhívás „keringőre”, azaz nem megfelelő a „call-to-action” – a „BOOK NOW” vagy a „BOOK NOW AND SAVE” gombok elavultak, nem hatékonyak. Szükségesebb egy empatikusabb hozzáállás a vevő igényeihez. Tegyük változatossá a „felhívást keringőre”. Hatékonyabb lesz az a szálloda, melynek oldalán például így közelítünk a vendéghez: „Give us your name and email, and we’ll get right back to you.”
  6. Rossz foglalási rendszer használata – Jegyezzük meg! A vásárló számára a foglalási rendszer a honlapunk részét képezi. Ha nem működik gördülékenyen, az minket is minősít. Ez is egy olyan hiba, amely bármely értékesítő weboldal esetén a totális kudarcot jelenti. Az ügyfél eljutott hozzánk, megtalálta amit keresett – legyen az szállodai szoba vagy télikabát – meggyőztük, hogy minket válasszon és úgy döntött, fizetni akar azért, amit kínálunk neki. Ha nem hagyjuk, gyorsan továbbáll. Mi pedig elpazaroltunk rengeteg erőfeszítést és pénzt.

 

Összegzés: bár a „külcsín” is fontos, mégis törődjünk kevesebbet a dizájnnal, minden csinos weboldalt egyből agyonüt a rendszer, ha nem felhasználóbarát. Azonban, ha a fenti lista mentén átvizsgálja szállodája honlapját, és orvosolja a hibákat, lépése hamarosan érezhető lesz a foglalások számában is.

 

(forrás: Piacésprofit, Turizmus.com, Tnooz, képek: Pexels)