Utazási trendek


Összegyűjtöttünk néhány előrejelzést a 2018-ra prognosztizált turisztikai trendekről általánosságban és Magyarország tekintetében.

 

Egy kutatás szerint ez lesz az az év, amikor a fogyasztók egy intelligens asszisztenshez fordulnak majd ahelyett, hogy egy weblapon tevékenykednének.

 

Terry Jones (a Travelocity és a Kayak.com alapítója) szerint változik a mód, ahogyan például az amerikaiak tervezik az utazásukat. Az a véleménye, hogy idén lesz az az év, amikor a fogyasztók egy intelligens asszisztenshez fordulnak, amely valóban hasznos tanácsokat képes nekik adni. Ez egyben azt is jelenti, hogy az utazással foglalkozó cégeknek is érdemes lesz a gépi tanulás technológiájátt alkalmazni.

 

 

 

„A beszélgetés egy robottal kezdődik, később pedig egy ügynök folytatja, aki addigra már pontosan tudja, mit keres az utas.” – vázolja Jones. Szerinte mindez egészen új szintre emelheti az online utazástervezést. Ugyanis 50 százaléknak mindegy, valódi személlyel vagy géppel áll-e kapcsolatban

 

Ezen kívül mi várható még? Íme pár trend, amely talán számunkra is érzékelhető lesz:

–      A mesterséges intelligencia térhódítára. A Booking.com kutatása szerint az utazók 29 százalékának tetszik, ha egy számítógép tervezi meg nyaralását a korábbi utazásai alapján, és 50 százaléknak mindegy, valódi személlyel vagy géppel áll kapcsolatban, amíg releváns választ kap a kérdéseire.

–      Közvetlen márkakommunikáció a fogyasztókkal. A hotelek és a légitársaságok közösségi média (pl. Facebook Messenger) csatornákon is válaszolnak fogyasztóik kérdéseire, így azok közvetlen kapcsolatba kerülnek a márkákkal.

–      Szűkül a generációs szakadék. A baby boomer generáció (az 1940 és 1959 között születettek) tagjai közül minden harmadik online tervezi meg utazását, és jó esély van arra, hogy 2018-ban a mesterséges intelligencia térnyerésének köszönhetően még nagyobb lesz ez az arány. Szó sincs arról tehát, hogy csak a fiatalok tervezik online az utazásukat.

 

Milyen trendekkel számolhatunk itthon?

Hazai vonatkozású hír, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség ezt az évet a családbarát turizmus évének jegyzi. A kormány és az Magyar Turisztikai Ügynökség célja a családbarát turizmus meghirdetésével, hogy Magyarországon a vendéglátó- és szálláshelyek, illetve más turisztikai szolgáltatók felkészülten fogadják a kisgyerekekkel és nagyszülőkkel érkező családokat.

Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család-, ifjúság- és nemzetközi ügyekért felelős államtitkára szerint a családbarát turizmus egy olyan komplex turisztikai fejlesztési filozófiát jelent, mely minden hazai szolgáltatót arra ösztönöz, hogy gyermek- és nagyszülőbarát módon közelítse meg a vendégek fogadását, szórakoztatását és ellátását. Kitűnő példa erre a Balatonon már idén áprilisban megkezdődött strandfejlesztési pályázat, mely előnyben részesíti a minőségi, családbarát szolgáltatások tervezését és kialakítását.

Forrás: turizmus.com, turizmusonline