Okosutazások


A mobiltechnológia az utazók preferenciáinak figyelembevételével teszi az utazási élményeket gazdagabbá és élvezetesebbé. Ennek köszönhetően az egyes helyszíneken naprakész útmutatókkal lehet ellátni a turistákat, igényeiknek és ízlésüknek megfelelően.

Erre jó példa a TripAdvisor Apple Watchra kifejlesztett alkalmazása, amely ebédidőben küld értesítéseket a közelben található, jó értékeléseket kapott éttermekről, következő fejlesztésként ezt majd az utazók egyéni ízlésvilágára szabja. A Google Now pedig azon dolgozik, hogy keresés nélkül is testre szabott információkkal lássa el felhasználóit, korábbi kereséseik alapján.

A mobilos utazási vásárlások 2014-ben elérték a 96 milliárd dollárt, amivel 12 százalékos részesedést szereztek a globális online turisztikai kereskedelemben, és az előrejelzések szerint 2014–2019 között évi 22 százalékos bővülésre számíthatnak.

A már említett beacon technológia is komoly fejlődési potenciállal bír, és várhatóan megnő a személyre szabott marketing jelentősége, amiben az online utazási irodák és a technológiai mamutcégek járnak élen. A nagy OTA-k, mint például az Expedia és a Booking.com már dolgozik a felhasználók preferenciáin alapuló ajánlatokon, amelyekkel növelhetik konverziós rátáikat.

(Forrás: Turizmus Panoráma, fotók: Pexels)